tisdag 18 augusti 2015

Skulle kanske ta och "sparka igång" den här bloggen igen!


Kommer knappt ihåg hur man gör ... var ju ett tag sedan sist!

Märker att det är ganska bra att ha en blogg att dokumentera sina alster i, blir lätt att saker och ting inte blir riktigt klara annars, utan ligger halvfärdiga i påsar, korgar och lådor!
Behöver nog pressen på mig själv att "visa upp" och samtidigt få lite struktur.

Har gjort lite "smågrejer" och "testa-på-grejer" sedan sist, bl.a. en virkad poncho i något märkligt garn  i ull/akryl som jag köpte en gång och sedan har det bara blivit liggande utan att jag visste vad jag skulle göra av det.

Virkade ponchon på fri hand med virknål 3 mm, 10 rutor upptill vid halsen och 22 rutor nertill och däremellan vanlig file´virkning med ökning i snibbarna bak och fram!

Mjuk och skön att dra på sig, har inte trott att jag varken gillar eller passar i ponchos men gillar den faktiskt!

Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska virka en till rad med rutor längst ner så den blir lite längre eller om den ska vara som den är nu vi får se hur det blir! Jag har 1 nystan till av garnet "utifall-att"!


Inga kommentarer: