söndag 24 juli 2011

Tonfiskbiffar...








... bland det godaste jag har ätit på länge!

Om det är för att jag bantar och därför tacksamt och gladerligen tuggar i mig allt som jag "får" äta det vet jag inte... men jag tror inte att det är så i det här fallet, för ungarna tyckte också att det var gott!

Receptet hittade jag någonstans på nätet, där jag har "snurrat runt"en hel del, i min iver att hitta information om LCHF.


TONFISKBIFFAR:


1 burk tonfisk i olja

2 äggulor

nymalen svartpeppar

Så långt originalreceptet, men jag la till några (rejäla) stänk Tabasco också eftersom jag gillar lite "starkare" mat!


Häll av lite av oljan och mosa och rör ihop tonfisken med äggulorna, svartpepparen och tabasco.

Klicka ut smeten i stekpannan och forma till biffar.
Vänd dem försiktigt när de "håller ihop" och stek dem på andra sidan.


Jag gjorde 7 biffar av smeten som blev av 1 burk tonfisk.

Det blev verkligen jättegott och jag kommer absolut att göra tonfiskbiffar fler gånger, vare sig jag bantar eller inte!

1 kommentar:

Monica Hansen sa...

Ser gott ut! Ett annat tisp är att blanda kokosflingor med 1 tsk- 1 msk curry och panera fisk med och steka i smör..