tisdag 17 februari 2015

Retrotrasa i lin och bomull


Hittade ett fint disktrasemönster på Ravelry, "Linoleum" heter det och är stickat i vävstickning eller mosaikstickning som man också kallar den här tekniken där man använder sig av en färg åt gången. Mönstret finns HÄR och är ett gratismönster!


Jätteroligt att sticka och fin blir den! Man kan ju använda mönstret till kudde, väska, filt eller vad man nu vill. Funderar själv på att sticka en löpare till köksbordet, synd bara att jag har så stort köksbord... kommer att ta en hiskelig tid att färdigställa!

Jag stickade trasan i oblekt lingarn och 2 olika färger hårt tvinnat bomullsgarn med stickor 3,5

2 kommentarer:

Susanne Johansson sa...

Snygg! Det avanserademönstret hade jag aldrig fixat att sticka. Mina ögon trillade också dit på den snygga målade burken bredvid med hus motivet på.

Annika sa...

Vilket fint mönster, och perfekt färgval! Jag skulle nästan tycka att den var för fin för att använda som disktrasa.