söndag 4 januari 2015

Nyårslöfte: Mina Ufon som bara SKA bli klara under de närmaste månaderna!



Min gröna virkade sjal i Drops Alpacka Mix med lila i-cord runt om!
Nästan färdig, bara några varv på sjalen kvar och ca hälften av i-corden!


Mammas fina filt i längder som jag håller på att färdigställa, vet inte varför det ska vara så svårt att göra den klar... den blir ju så fin!


Vantarna som jag tänker använda till den gröna sjalen, Ca. 1,5 vante kvar att göra! Garnet är dels enfärgat garn som jag färgat själv och dels olika restgarner som jag har sammanfogat till ett melerat garn som får utgöra mönsterstickningen i vantarna! Mönstret är DET HÄR!


Koftan i Lin/bomull som stickas från ärm-ärm... en kortärmad kofta som kan bli skön att använda till sommaren... lite mindre än hälften kvar att sticka. Mönstret finns HÄR!

Finns mer påbörjat också men det tänker jag repa upp, bättre att garnet får bli något annat roligt istället!

5 kommentarer:

myrica sa...

Men vilka fina ufon du har liggande, jag brukar oxå ta mig tid ibland och fixa klar det som ligger.

Karin-Ida sa...

Oj vad mycket fint, det är bara att ta sig i kragen:)

maria sa...

Den filten var bland det snyggaste jag någonsin sett . Överlag hade du många fina ufon på gång .

Trådanten sa...

Jag känner igen det där med många ufon... Dina ser ut att kunna bli riktigt fina när de blir klara!

x-handarbete-pyssel sa...

Wow! Vilken vacker filt!
Tjusigt det andra med!