onsdag 3 december 2014

Ve och Fasa... fram med nål, tråd och sax!


Upptäckte till min stora förtret att jag hade lyckats vrida min kofta på rundstickan, har aldrig hänt förut, brukar vara noga med att kolla att det inte blir någon vridning!


Har ju inte hunnit så många cm men vill verkligen inte riva upp och börja om i det här tunna garnet som jag stickar med.
Stickar ju koftan runt för att sedan klippa upp mitt fram... så jag chansade och klippte  upp det lilla jag har stickat redan nu, så jag kunde snurra ut vridningen och sedan fortsätta sticka som om ingenting har hänt... hoppas jag...!?

Sydde först efterstygn på båda sidorna om klippmaskan...


... och sedan klippte jag!


Jag hoppas att det funkar, får väl kanta sprundet med ett litet bomullsband under tiden som jag stickar vidare så blir det lite hållbarare!
En lite onödig händelse, hade absolut klarat mig utan den!!!

4 kommentarer:

Anna-Klara sa...

Naj så räligt! Snyggt löst :)

Camy sa...

Fint garn! Ska bli så spännande att få se den färdiga koftan sen. :)

myrica sa...

Det var ju inte dumt att göra, det kan ju hända ibland att det vrider sig.
Snygg lösning.

Borgmästaren sa...

Tur du inte stickat längre. Hoppas det funkar bra nu.