tisdag 2 december 2014

Inte mycket att visa...


... men "Dödergöks StickaMera-kofta" är nu påbörjad!

Halsöppningen ser stor ut men det är för jag har börjat sticka koftan utan "mudden" till halsringningen... den stickar jag på efteråt, tänkte jag när jag har bestämt mig för hur den ska se ut.
Även framkanterna stickar jag på efteråt eftersom jag stickar runt och klipper upp sedan!

Garnet är tunt och det här kommer förmodligen att bli lite grand av en "evighetskofta" men det gör inget... får väl ta den tid det tar!

Gör förkortade varv i bakstycket för att den ska kännas bekvämare.
Ett tag funderade jag på om jag skulle sticka de förkortade varven från första ärmraglan till sista ärmraglan men beslöt mig till slut för att bara göra de förkortade varven på bakstycket.

Stickar randningen 5 varv mörkgrått och 5 varv ljusgrått och raglanuttag vartannat varv.
Använder stickor nr 3

Fortsättning följer!

3 kommentarer:

Kristin Carlsson - Garnbolaget sa...

Kanske inte finns så mycket kofta än att titta på men du har fina markörer! :-)

myrica sa...

Vilka fina markörer du gjort så söta, och nyst pinnen, den gillar jag.
Blir kul att se den lite längre fram din tröja.

Petra sa...

Härligt att du är igång! Ser bra ut!
Smart med raglanökning vartannat varv... Underar just om min kommer blir för stor snabbt? Blir inte snyggt att ändra nu... Då blir ju hålvarven oregelbundna....
Jaja, jag stickar vidare så får vi se :-)
Med vänlig hälsning, Petra