tisdag 18 november 2014

Mysstrumpa


Håller på att sticka mig en mycket enkel mysstrumpa, påminner om en s.k "TV-socka" som jag stickade i slöjden i 4:e klass!
Men den jag stickade då var lite annorlunda, såg mer "sameaktig" ut med lite broderier framtill.
Den här nya varianten får mig att tänka på både ballerinor och boxare...!
Hittade mönstret till den jag stickar nu på en finsk blogg!
HÄR finns mönstret på både finska, engelska och svenska!
Jag ville inte ha mina så höga så jag la bara upp 74 maskor istället för 100 som det står i beskrivningen.
Har använt mig av Raggi ( vinröda) och Fuga Tweed ( grå) och stickor nr 4,5 men om jag stickar flera så byter jag till stickor 4 så de blir lite stadigare.
Som sagt en enkel stickning som går jättefort att göra... kanske ett julklappstips?!

4 kommentarer:

Marlene sa...

haha, stor skillnad på ballerina och boxare ;) Men jag gillade dom

sanna sa...

Åh vilken rolig strumpa.Tack för tipset.

Borgmästaren sa...

Gillar verkligen TV-sockan! Ballerina och boxare, det var en bra beskrivning.

myrica sa...

Dom var super snygga.