tisdag 27 maj 2014

Räta maskor som ska tovas


Har börjat på en väska som tovas så småningom.
Bara räta maskor utan att tänka... så skönt ibland!
Att tova och forma för hand tycker jag är kul och rogivande, även om det kan vara lite arbetsamt också men det känns genuint på något sätt och blir oftast väldigt bra!

Har precis stickat ett par jättevantar som jag har tovat nu på morgonen, de hänger på tork och bara väntar på att få bli dekorerade!
Hur jag ska dekorera dem har jag inte riktigt bestämt ännu, kanske broderar jag på dem eller applicerar något ovanpå... vi får se vad det blir!


(Färgåtergivningen på de 2 senare bilderna på vantarna blev lite fel... men lila är ju inte dumt det heller!)

3 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Å så vacker färg - spännade att se vad du gör för broderi på dem.

Susanne Johansson sa...

Fint! Vad kul jag har ingen erfarenhet med att tova.

myrica sa...

Så härlig färg det är på garnet, jag har inte tovat någon gång.