tisdag 5 november 2013

Små grodorna, små grodorna är lustiga att se...


En "Grodprinskrage" till far i huset på Fars Dag nu på söndag!
Stickade kragen i Drops Alpackagarn som jag hade liggande, själva grodorna är i något annat garn som jag inte riktigt vet vad det är för något.
Broderade efteråt kronan i silkegarn och de små röda utströdda "duttarna" i ullgarn, använde mig utav maskstygn.
Riktigt kul att göra... får väl se om den kommer att användas... annars lånar jag den, har en grå klänning som den passar bra till!
Grodorna hittade jag på en gammal virkad sekelskiftesduk och det gick ju alldeles utmärkt att sticka efter det virkmönstret!

5 kommentarer:

Tyglina sa...

Så fint

maria sa...

Häftigaste jag sett på länge , jag skulle behållit den själv

Karin-Ida sa...

Mycket söt tycker jag!

Fidike sa...

Hur cool som helst!

Filifjonkan 1 sa...

Hej.
men så duktig du är jättefint är det och en rolig idé.Hoppas han använder den