tisdag 29 oktober 2013

Pappersgardin


Är den inte underbart fin, den här enkla lilla gardinkappan i tidningspapper?

Jag vet tyvärr inte var jag har hittat den här bilden och jag ber om ursäkt om någon anser sig bestulen på sin bild, men jag har "lånat" den och haft den sparad bland mina inspirationsbilder i datorn under en lång, lång tid och jag tycker att ide´n är helt enastående!

Materialet till gardinen kostar ingenting, alla har vi ju en gammal tidning tillövers!
En tidningsgardin kan man ju göra som en tillfällig gardin när man snabbt vill göra fint i ett litet fönster.
Tänk er den i en fönsterglugg på ett litet lantligt utedass eller i en liten friggebod över sommaren, så himla mysigt!

6 kommentarer:

Karin-Ida sa...

Underbar ide! Jag vet ett litet"uthus" som ska få en sån gardin!

maria sa...

så häftigt . underbar ide

Tusenstjärna sa...

Kul idé:)

Kerstin sa...

Ja, det var en jättebra idé. Jag vet precis var jag ska sätta en sådan gardin. Tack för tipset!

Filifjonkan 1 sa...

Hej på dig.
Jamen det var ju en alldeles strålande ide. Uthusbodar och liknande
passar det ju bra till och tidningar kar man gott om som du tänkte.Man kan ju ta någon sida med stora fina mönster på Återanvändning är bra.

Glada AnnKan sa...

Håller med er, superhäftig :)

AnnKatrin