tisdag 22 oktober 2013

"Hjärtestickning"


Fick syn på min stickning som jag hade lagt ifrån mig på köksbordet... den hade format sig till ett hjärta alldeles av sig själv... visst är det fint!?

Lidl sålde ett blandgarn, "Vera", förra veckan, 200 g för 49 kronor... köpte 8 nystan a´ 50 g och 80 meter i varje, var bara tvungen att testa, har nog aldrig köpt garn på mataffär förut!

Det är faktiskt mysigt att sticka med och resultatet blir mjukt och skönt, återstår bara att se om "tweedplopparna" håller sig kvar i det färdiga plagget och hur det håller formen vid användning och efter tvätt!
Oftast stickar jag i ull/lin/silke eller bomull förutom strumpor som jag använder ull med inblandning av lite akryl i för hållbarhetens skull men jag börjar faktiskt bli lite nyfiken på alla andra garner som finns på marknaden nu för tiden, många ser ju så himla läckra ut!
Just det här garnet är det ju inget speciellt med... bara att det var billigt, låg mitt framför ögonen på mig och kul att testa!

6 kommentarer:

Karin-Ida sa...

Men så fint!

Tyglina sa...

Fint hjärta det blev :)

myrica sa...

Den kommer att bli god att ha när kylan kommer, fint mönster och så fint hjärta.

Pysselfarmor sa...

Det ser väldigt mjukt ut garnet...och du stickar ju med kärlek ;-)

Ann-Sofie sa...

Ser ut att vara ett fint mönster du håller på med.

Filifjonkan 1 sa...

åh så fint hjärta du fick. Snyggt mönster du gör också Lidl är ju billiga med så hoppas garnet håller måttet