tisdag 6 augusti 2013

Ny klänning för 0 :-



Man borde väl sy sina egna kläder lite oftare, speciellt när jag faktiskt har en hel det tyger liggandes!

Sydde enklast tänkbara klänning här om dagen, måttade från ett linne och förlängde bara och så ett bystveck på varje sida så var den klar!
Tyget var i tunnaste laget så jag gjorde klänningen dubbel och vändsydde den, vilket bidrog till att halsringningen och ärmhålen blev snygga av sig själva!

Tyckte att det "fattades något" så jag gjorde en liten tygblomma i lager på lager med "brända kanter" av samma tyg som klänningen och näste fast vid ringningen.
Tyget är ett gammalt, lite creppat tyg, i någon form av bomullsviscos, tror jag.

Klänningen blev helt OK att dra på sig i sommarvärmen och med en kofta och ett par leggings så funkar den säkert till hösten också!
Det bästa av allt är att den kostade mig inte ett korvöre!


8 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen SUPERSNYGG!!! <3 Vill ha! :) Hur "brände" du blomman??
Kram /Ingrid

Kerstin sa...

Jättefin!

maria sa...

blev jätte fin

Trixiyo sa...

Jättefin klänning :)

Stina sa...

Så fin!! Blir alltid så imponerad av egensydda kläder!

eddy sa...

underbar!

Fidike sa...

Toppen!

Marianne sa...

Jättefin! Du har mycket spännande här i bloggen, jag ska titta in fler gånger!