tisdag 20 augusti 2013

Återvinningsdekorationer


Luffarslöjd är kul att dekorera med återvinning av alla de slag, knappar, papper, tyg, skinn, spets, pärlor, plast eller gummi, ja man kan använda i princip vad som helst som man hittar eller har liggande
Här har jag använt en trasig cykelslang som avslut upptill på min citronskål!


Jag klippte cykelslangen till nästan hälften i båda långsidorna, så det bildades ögglor och lindade fast den ett par varv med tunn järntråd i skålöppningen!

Även festkronor eller "krims-krams-kronor" är jättekul att göra och där är det bara fantasin som sätter gränserna!
Pröva själva så får ni se!


5 kommentarer:

Eva sa...

KUL!
Och nu blev jag ju påmind om att jag skulle kika efter kemtvättsgalgar... Det ser så himla smart ut för lättare plagg som lätt glider.
SV
Ravelry verkar livsfarligt...

Karin-Ida sa...

Gillar dina krimskramskronor starkt, har funderat på att göra ngt liknande länge! måste ta mig i kragen:)
Skålen är ju också fantastisk! Jättefint med gammal cykelslang!

maria sa...

säger bara -- häftigt .

Åsa.Li sa...

Läker kontrast!

Pysselfarmor sa...

Så himla snyggt alltihopa!