onsdag 17 juli 2013

Mjuk och gosig Cover-up

Framsidan
Yarn-Madness mysterie-kal är till ända!

Jättekul projekt, perfekt att göra om man känner sig i behov av att knåpa ihop en liten topp snabbt, till en fest eller så... eller varför inte att ge bort i present... ett nystan (ca. 450 m) och några timmars arbete så är den färdig!
Den är enkel att sticka men känns ändå omväxlande med några små fina detaljer och förkortade varv, så någon risk att bli uttråkad under stickningen finns inte!

Toppens utseende kan förändras väldigt mycket, beroende på vilket garn som används.
Jag tror att  jag ska göra en till topp men då i ett tyngre garn och tunnare stickor, så det blir ett fint tungt fall på toppen, det vinner den på, min topp blev liksom bara mjuk och gosig... och jättevarm!

Baksidan
Jag använde mig den här testomgången av ett garn som jag testade från Järbo Garn: Stella, ett blandgarn, ull/akryl med mohair.

Trots att det är ganska mycket akryl i det så gillade jag faktiskt det här garnet, mjukt, luftigt och lätt och finns i många fina färger... ett mysigt garn och billigt!

Jag gjorde ärmar på min Cover-up och den kommer att bli skön att bara slänga på sig i stugan på kvällarna framöver... och jag VET redan att min ena hund älskar att kura ihop sig under den... så den kommer att komma till användning på ett eller annat sätt!

Jag glömde säga:
Toppen är vändbar, den går att använda både med öppningen bakåt och framåt... praktiskt!

Det här får bli mitt bidrag till det försenade Symötet hos Maja  idag!

Min "Himmelskofta" stickar jag troget på, 2 varv varje dag, den växer sakta men säkert!
Kan tyvärr inte visa hur den ser ut nu, den är i stugan och jag befinner mig för tillfället hemma i lägenheten, så det får bli en annan gång!

6 kommentarer:

Trixiyo sa...

Jag har oxå gjort den men min hann inte bli fotad så visar nästa vecka :) kul å se hur alla andra gjort å hur den blir i olika garn :)

HJB sa...

Fniss... vi var visst inne på varandras bloggar samtidigt!!!

myrica sa...

Vilken fin tröja.

Ann-Sofie sa...

Så fin. Helt underbara färger. Vad är det för garn egentligen?

kristin sa...

undrar...bestämmer man i förväg vilken tid på dagen man "tittar på himlen " och väljer färg...och sedan följer man den tiden tills koftan är klar ???

HJB sa...

Ja, jag tittade på himlen vid 11-tiden varje förmiddag!