tisdag 25 juni 2013

Mysterie-kal


Jag ska vara med på en "Mystery KAL"!
Det är "Yarn-Madness" som har den inne på Ravelry, ska bli kul!
Mysteriestickningen börjar den 1 juli och mönstret är gratis att ladda ner med en kod, fram till den 1 juli.
Vet inte riktigt vad det blir men någon liten värmande "Cover up" över sommarklänningen ska det visst bli... spännande!

Eftersom jag genast vill teststicka ett av garnerna jag fick sänt till mig förra veckan så har jag valt det, det är ett flerfärgat garn i ull, mohair och akryl: Stella från Järbo Garn, dessutom stämmer masktäthet och stickstorlek med mönstret OCH det matchar min katt i färg alldeles fantastiskt upptäckte jag när jag skulle fota garnet och Findus låg och sov bredvid!

Himmelskoftan går sakta men säkert framåt med sina två varv om dagen!


Jag har räknat ut att koftan kommer att vara klar i början på oktober... en varm och mjuk höstkofta med den gångna sommarens väder instickat!

Det kanske är på det här sättet man ska sticka en kofta eller en tröja...i alla fall en uppifrånochnerkofta som till slut blir så himla många maskor på stickorna... några varv varje dag, så det inte blir så betungande!
På så sätt skulle man få ihop flera koftor och tröjor på ett år utan att man nästan märker det... stickar man 2 varv/dag så tar det ca. 4 månader och stickar man 4 varv/ dag så blir koftan klar på hälften av tiden, naturligtvis beroende på vilket garn och vilken stickstorlek man väljer!

Det här var mitt bidrag till Husmorsskolans Syförening den här veckan, kolla vad Maja och de andra medlemmarna sysslar med HÄR!

4 kommentarer:

myrica sa...

Så kul med mysterie stickning, om man skulle se om man fick vara med.
Tröjan kommer att bli fin fin

Fia sa...

Spännande med en mysteriestickning. Fin färg på garnet.

Eva sa...

Den där himmelskoftan har ju satt "myror i huvudet" på mig...
Men jag tänker en "humörtröja". Ska bara få ihop lite mer färger i ull. (En tanke är att starta 1/1.)

Filifjonkan 1 sa...

Oh vad jag gillar din Findus katt hans rosa trampdynor särskilt väldigt så mycket fint du gör man får inspiration tack för det.