tisdag 18 juni 2013

Klappa garner, hemligheter och Himmelskofta!


Ett "berg" av testgarner kom hem till mig igår... närmare bestämt 3 kg!
SÅ himla kul!
Har klappat, sorterat och funderat... vissa gillar jag jättemycket och vissa inte alls och några är jag förvånansvärt nyfiken på TROTS att det är en hel del akryl inblandat!

Jag ÄR mest förtjust i att sticka och virka med naturgarner som ull, bomull, lin och silke men kan även tänka mig akrylinblandning i vissa garner... Fuga från Järbo Garn t.ex är sedan länge ett favoritgarn... så mjukt och skönt, noppar inte och håller tvätt efter tvätt, ett perfekt garn till mycket och så finns det i massor med färger!

Två veckor kvar till semestern, sedan blir det stug-altan-sittande och testning av garnerna, om inte innan ... kan väl inte hålla mig så länge kan jag tänka!

Har designat några stick- och virk-modeller som jag ev. ska göra mönster till och sticka och virka upp och har fler modeller på lut... jättespännande men SÅ svårt med "hemlighetsstämplandet"... jag får ju inte visa något ännu!

Men min "Himmelskofta", där jag stickar 2 varv varje dag är inte hemlig och går SAKTA men säkert framåt!
Så här har himlen sett ut hos mig de senaste 9 dagarna där jag har befunnit mig!

Rätsidan

Avigsidan
Funderar starkt på om jag ska göra den vändbar så jag kan ha den vilket som... fullt möjligt eftersom jag stickar koftan i ett enda stycke uppifrån och ner och om jag gör en i-cordkant som avslut runt om... det kunde ju kanske vara lite kul!

Idag är det ju tisdag och symötesdags inne hos Maja, glöm inte kolla där vad andra sysslar med!

2 kommentarer:

Helga sa...

Åh den kommer bli så fin!

myrica sa...

Vilka härliga färger du kommer att ha på din kofta.