tisdag 28 maj 2013

Färgglada restgarner och nytt bloggförsök!


Sorterat alla mina restgarner, det här är de i ull och det blir en hel del när det läggs samman!
En del är det ganska mycket utav medan vissa är bara småstumpar kvar.
Har en hel kasse broderigarn i ull också som är bra att ha, både att brodera med men även att sticka smågrejer av och att virka mormorsrutor om man skulle vilja det!


Virkar just nu en sjal av Drops Alpacka-garn som jag hade ganska mycket utav...


... trodde att det skulle gå ganska fort att virka en enkel sjal men det visade sig vara en ganska arbetsam historia... men fint blir det nog i slutänden och mjuk och go blir den!

Har haft problem med "konstiga besökare" här på bloggen, stängde ner den ett tag och har tittat igenom mina inställningar och förhoppningsvis åtgärdat problemen... vi får väl se om jag har lyckats!?

Idag är det tisdag och symöte på Husmorsskolans blogg... titta in där och se vad de andra gör!

5 kommentarer:

myrica sa...

Det är väl härligt med alla dessa garner, och så fin din sjal kommer att bli.

Borgmästaren sa...

Vackra färger! Försökte mig också på en sjal men gav upp - krångligt läsa mönster och virka samtidigt. Lycka till med din!

Eva sa...

Vilken skatt!
"Ser" en randig kofta i nedre halvan av första bilden;D

maria sa...

tack för att du tittade in hos mig , även här har restgarner en tendens att föröka sig . ser lång väg att sjalen kommer att bli jättefin .

Karin-Ida sa...

Den där sjalen ser mycket vacker ut! Fina färger också!
Men visst är det härligt med massa restgarner!!