tisdag 2 april 2013

Knyppling... inte riktigt min grej...



... men kul att prova på var det!


Kan tänka mig att man skulle kunna "bli fast" om man skulle gå en kvällskurs eller så... faktiskt riktigt roligt!


Jag har kämpat som attan med att få till en liten spets som skulle se helt annorlunda ut än det ojämna gallermönster som jag har lyckats åstadkomma men jag är ganska stolt ändå, trots allt!


Någon mer knyppling tror jag inte att det blir för min del... i alla fall inte nu... kanske sedan, när och om, jag får tid någon gång!
Det här lilla försöket var en skoluppgift där jag i alla fall fick chansen att använda mig av min gamla ärvda knyppeldyna för första gången!

5 kommentarer:

Fröken Pimpinett sa...

Härlig spets du fick till ändå!

Jag gick en kurs i knyppling för ett antal år sen, och insåg att det verkligen i var min grej. Faktiskt en av få hantverkssaker jag provat på men inte gillat!

Karin-Ida sa...

Jag tycker det blev fint! knypplade ocksa i skolan

x-handarbete-pyssel sa...

Jag skulle också vilja prova på att knyppla. Mest för att ha provat, tror jag. Men kanske man fastnar, svårt att veta!

Fin spets du fick ihop!

Pysselfarmor sa...

Snyggt blir det men inte något för mig. Har inte det tålamodet....eller kanske inte rätt intresse för knypplandet.

Filifjonkan 1 sa...

Hej Gt det måste vara du detta gud alltså bvad jag letat dig vännen,,,plötsligt kom man inte in på din blogg tvärstopp fattade ingen ting sen bröt jag armen och lite fingrar med så jag blev borta länge och nu har jag letat mina inlägg senbn förut om det fanns något livstecken så fann jag detta och äntligen du förstå jag saknar ju dina fina alster och allt roligt som du gör och har gjort. Mewn nu lägge rjag in dig på denna adress i stället skall föröka ta ditt nya namn men det blir attans så svårt,,kram på dig