måndag 9 juli 2012

Svart/vitt





Har hoppat på en FOTOUTMANING som sträcker sig över en hel vecka, hos "Sticka Mera-Ulrica"!







Ska bli kul... har varken fotat eller bloggat så mycket sista tiden, så i och med den här utmaningen så kanske jag kommer igång med bloggen igen!

Jag gillar ju egentligen att både fota och blogga men ibland så går liksom både "musten och lusten" ur och vardagslivets alla måsten tar överhand.

Under 7 veckor har vi haft renoveringsgubbar i vår lägenhet, det har varit stökigt och bökigt och vi har bott både hemma i röran och i stugan... har knappt vetat VAR jag har befunnit mig...eller VAR mina saker är men NU är renoveringen och stambyten ÄNTLIGEN klara och vi har fått nytt kök, nytt badrum och gästtoa + ny hall och kan ni gissa i vilka färger??
Jo, just det... SVART/VITT!




Bilden ovanför är min egen hand som jag skulpterade i lera som skoluppgift när jag gick på keramikutbildning för ganska många år sedan, jag har den fortfarande framme och gillar den jättemycket!



Det roliga är att under tiden jag skulpterade den så blev lerhanden mer och mer lik min mormors kraftiga fina rejäla "bondmorehand"... det var precis som om hennes hand ville tränga fram genom mina händer!



Handen är skulperad i vanlig röd lergodslera, oxiderad med en blandning manganoxid och järnoxid som är hoprörd med pyttepyttelite glasyr och sedan bränd.

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Kommer hit via fotoutmaningen hos Ulrika. Vilken fantastiskt vacker skapelse den där handen är!!

mossfolk sa...

Den var ju jättefin! Vad duktig du är!

Pysselfarmor sa...

Voine voine så vackert!

och här stötte jag på en "gammal bekanting" ;-))

Det var ett tag sedan vi "hördes" - kul att du kommit igång igen!

jag deltar med två av mina tre bloggar ,-)) ja det är två olika bilder på dem

http://pysselfarmorsbilder.blogspot.se/2012/07/drom-sticka-mera.html

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/2012/07/10/8223173-fotoutmaning-drom-hos-sticka-mera/