lördag 7 januari 2012

Hemslöjdens löv, slakt av andras grejer och hopsättning till ett gemensamt projekt... phu... det är svårt, det!


Svårare än jag trodde är det att passa ihop 3 människors skapande och göra det till en helhet!
Att "slakta" mina egna grejer och göra något annat av dem är inget som någonsin har oroat mig eller på något sätt har hindrat min framfart om jag har fått en ide´i huvudet... men att "slakta" och sätta sax och kniv i andras skapande ... det KÄNNS!

Vad tänkte de när de gjorde sina alster... hur kände de och vad för tankar och förhoppningar vävde, respektive målade de in, i just dessa två grejer som jag nu massakrerar och gör till mitt!?
Nu gäller det ju min egen mammas och min egen svärmors grejer... tror jag blir förlåten... det är ju för en bra grej... för att de också ska få möjligheten att hänga på Liljevalchs i sommar... men ändå...!?
De kände ju mig... vet att jag är svår att stoppa om jag väl har bestämt mig... vet att jag är impulsiv och envis som sjutton... vet att jag inte går att tala tillrätta om de anser något annat... så jag tror bestämt att de låter mig hållas!
De sitter nog tillsammans där uppe på ett moln och kikar ner och tycker att det jag håller på med nu ändå är ganska spännande ... och kanske tycker de att jag kunde ha tagit med något lite bättre och snyggare alster från deras produktioner... men någon måtta på mitt "slaktande" får det trots allt vara... jag kan ju inte ta det bästa, det begriper ju till och med jag!
Och mina egna gamla brodericollage, som bara har blivit liggande, kommer väl till pass i det här projektet... kul!
Så nu har jag i allafall börjat med mitt jättelöv... lång tid kvar och många sömmar ogjorda innan lövet är färdigt... men som sagt:
Startskottet har gått av!

3 kommentarer:

Oljekritan sa...

Tycker om det, tycker mycket om det t o m...låter oerhört spännande uppdrag, och du har lyckats jättebra..kram,Karina

Pettas sa...

Så bra du beskriver dina känslor gentemot, de nära och kära på andra sidan skulle tänka. Jag förstår dig fullständigt! Men jag tror som du att de bara tycker att det är väldigt spännande, att du säkert kunde ta ut svängarna precis som du känner:)

Lycka till så väldigt mycket!
Karin

Pysselfarmor sa...

förstår att det är tveeggat detta,,,men du ska se att det blir så himla bra!