torsdag 3 november 2011

LÖV nr. 1892


I eftermiddag hämtade jag mitt stora "löv-skelett" på Naturhistoriska Museet!
Det är löv nr. 1892 av 2000... känns ganska mäktigt faktiskt!
Seriöst är det också... fick skriva på kontrakt och registrera mig och kan numera även titulera mig som LÖVMAKARE ... inte illa det!
Den 29/2 2012 ska lövet lämnas tillbaka till Hemslöjden och då ska jag forhoppningsvis ha gjort något fint utav det.
Sedan samlas alla 2000 löven ihop och skickas till Liljevalchs i Stockholm, där de monteras till sammanlagt 100 träd som ska fylla hela skulpturhallen och ett rum till under den stora Jubileumsutställningen på Liljevalchs och Hemslöjdens 100-årsjubileum under sommaren 2012.
Alla löven kommer att säljas på auktion efter utställningstiden och intäkterna går till VI-skogen och deras arbete med att plantera träd i östra Afrika.
Budgivningen startar på Vernissagedagen den 6 Juni... som tur är så får man buda på sitt eget löv också ... så inget stackars löv behöver bli utan bud och det är ju bra!
Utropspriset är 100 kronor/ löv.
Aldrig trodde jag väl att jag skulle få hänga på Liljevalchs... men... Jippie...det ska jag!
Åh, så himla häftigt!!!
Nu återstår bara att fundera ut HUR jag ska jobba med mitt tilldelade löv!
Materialet känns ganska självskrivet för min del:
Textilt material blir det, naturligvis!

5 kommentarer:

Hulda sa...

Hejsan Gerda-Thyra
då kanske vi ses för jag har också fått ett löv, nr 531.

Lotta sa...

riktigt häftigt, grattis !!!

Viktoria - Jag blir aldrig kung. sa...

Det där har jag också tänkt att vara med på!
Jag har gått och funderat på det länge men aldrig riktigt anmält mig.
Onödigt!
Nu kanske jag inte får vara med..
Slängde iväg en förfrågan om det finns löv kvar..
Hoppas, hoppas!

Pysselfarmor sa...

Löv 1648 här ;-)

ewa-christine sa...

Lycka till..........