söndag 23 oktober 2011

Jugend-inspirerade droppar


Blev så glad, när jag blev tillfrågad av Janette på bloggen "Okej då" om jag ville testvirka hennes nyskrivna armbandsmönster.
Klart jag ville!
Det var ett kul och lite annorlunda mönster och väldigt lättfattligt... och så gick det fort att virka, vilket är bra när man som jag, ibland är lite otålig och vill se resultatet snabbt!

Dessutom ser det nästan ut som om det är gjort i Frivoliteter
.
Jag tog bara "första bästa garn" som jag hittade och virkade frenetiskt under ett par timmar.
Det garn som jag använde mig utav tycker jag nog är aningens för grovt... armbandet blir nog jättefint i min tunna, tunna lintråd, skulle jag tro... ska nog testa det med fast då behöver jag mycket dagsljus för att virka!
Tänk att svart garn fullständigt slukar ljuset, man ser inte ett dugg om det inte är dagsljus... får väl klä på mig ordentligt och sätta mig ute på balkongen... fniss...
och Burrrrr...

3 kommentarer:

Hamrånge slöjdare sa...

Härligt armband!! Jag skulle få hålla på flera dagar för att få till nåt liknande. Kan nog inte heller. Jag beundrar såna som kan!!

Jeanette Nord sa...

Åh så vackert! Tror inte på det där med lättfattligt mönster ;-) åtminstone inte när det gäller virkning! För det kan väl aldrig ha med virkaren ( läs mig ) att göra! Ha,ha!

nattugglan sa...

jättefint.liknar faktisk frivolitet..