fredag 27 maj 2011

Att sticka med två ändar...


... är nog ganska "nördigt"!

Egentligen är det fruktansvärt enahanda och ganska tråkigt... men ändå så himla fascinerande!

Lång tid tar det men på något sätt så njuter jag av långsamheten.

Jag stickar mitt första par tvåänds-muddar med bara räta maskor, har tänkt brodera på dem och sedan sy på en kavelfrans.

Hade säkert varit lite mer händelserikt om jag hade valt att göra krås på dem men jag tänkte att jag skulle lära mig tvåändsstickning ordentligt först och då blev det bara de räta maskorna till att börja med... och de kan jag nu... skulle kunna göra dem i sömnen om jag skulle vara tvungen!

Kommer ofta på mig själv med att plötsligt sitta och beundra avigsidan på den lilla mudden!

Avigsidans randning är så otroligt vacker!

Jag kan nästan inte se mig mätt på den speciella randningen med vad som nästan liknar små, små fina knutar under varje rand... och det är i just DEN känslan som "nördigheten" kommer in!

Sällan eller aldrig har jag fascinerats SÅ av något jag har gjort tidigare!

1 kommentar:

tant Hannele på Hisingen sa...

Kul, man blir nästan sugen...