söndag 20 februari 2011

Liten praktisk Allmogeinspirerad väska för småsaker


Har alltid varit litegrand av en "väskoman"!

Jag älskar väskor och påsar i alla dess former och har en hel del, som jag alternerar mellan!


Den här lilla pytteväskan, som jag sydde sommaren 2001 är helt klart inspirerad av Allmogens småväskor.

Jag sydde den i ett ganska tjockt och stadigt ylltyg, vill minnas att det var från några provbitar i möbeltyg som jag hade liggande, kantade med mönstrat linne.



Fodret är även det i linnetyg och jag gjorde ett enkelt litet broderi med ett applikationshjärta som dekoration och sydde i en liten dragkedja i öppningen.

Väskan är helt sydd för hand... tycker att det är så rogivande att sitta och sy småsaker utan väsnande och skramlande maskiner.

En sådan här miniväska är jättepraktisk att ha som förvaring till småsaker som man snabbt vill komma åt, i större väskor, så man lätt hittar pengar, nycklar eller vad det nu kan vara.

5 kommentarer:

Kerstin: sa...

Hej!

Jag har hittat ett alldeles underbar mössmönster hos dej. Satt och stickade förra helgen och är sååååå underbart nöjd med min mössa. Den har verkligen varit perfekt under den här kalla veckan. Har fått massor av beröm när jag har haft den på mej. TACK!

Tänker lägga ut en bild på mössan och länka till dej om det är OK?

Kerstin: sa...

Tack för snabbt svar!!!

Nu har jag en bild på mössan "hemma hos mej". Den är helt underbar tycker jag! Jag gjorde en liten dekoration med tofs på min mössa.

Nu ska mössan på för jag ska ut med hunden.

Ha en skön kväll!

♥ Hannele på Hisingen sa...

Jättefin, man kan aldrig ha för mycket väskor..

Jessica sa...

Vad söt! Jag som behöver en ny börs.. Får man knycka idén? ;-)

Gerda-Thyra sa...

Jessica: "Knyck" på du!