måndag 21 februari 2011

Aldrig någonsin trodde jag ...


...att jag skulle sätta igång och virka plastmattor!

Och nu håller jag plötsligt på med 2 stycken!!!

En svart till köket och en vit till badrummet!



(Det blev ju lite plastband över när jag gjorde konservburkarna i Retro-stil till "Pyssel-stafetten"... och nu måste jag inhandla mera plastband... blir förmodligen i slutänden de dyraste mattor som jag har ägt!?)

Mönstret hittade jag HÄR!
Man får bara inte glömma att doppa virknålen i matolja när man virkar med plastband... annars blir det så "tungvirkat"!

9 kommentarer:

HannasVirrVarr sa...

JAg har tipsat om ditt pysseltips till pysselstafetten, och samtidigt lånat en bild, naturligtvis med länk. Hoppas det är ok!

http://hannasvirrvarr.blogspot.com/2011/02/pysseltips.html

Ewa`s Galleri sa...

Vad roligt med egengjorda plasmattor,blir jättefint
lycka till
Ha en bra dag

popetotrora sa...

Ja, ibland förvånar man sig själv. :) Mattorna ser ut att bli väldigt fina i alla fall.

♥ Hannele sa...

finnar har gjort det senan 1970-talet :)

Gerda-Thyra sa...

Hannele: Så även svenskarna... var en typisk 70-talstrend här med!

Ida sa...

Coolt med plastmattor! De ser ut att blir hur fina som helst. :)

Besök gärna min blogg där det just nu pågår en utlottning av ett superfint halsband!

Viola sa...

Gillar!
Har aldrig själv virkat men övertagit och inhandlat begagnat. Superprodukter.

Fint husmorstips detta med matolja på virknålen!

Anonym sa...

...potatismjöl funkar åxå bra...
Anette

Carola sa...

Hej!
Har just hittat till din blogg, och vill tacka för mycket intressant läsning. Fastnade lite för detta inlägg, eftersom jag själv strax ska börja virka plastmattor. Istället för att köpa plastband, så återvinner jag plastpåsar, som man ju oftast har ett överflöd utav. Är ganska lätta att klippa och virka med och det känns bra att man kan göra en god gärning för naturen också.. =)