onsdag 26 januari 2011

Turtles-masker



När mina äldsta pojkar var små,i slutet på 80-talet, så var Turtles omåttligt populära!

Pojkarna lekte med Turtlesgubbar, tittade på Turtlesfilmer och det mesta kretsade kring dessa 4 gröna muterade sköldpaddor och deras Råttledare.

Jag sydde Turtles-masker till mina söners stora glädje, så de kunde springa omkring och vara Turtles "på riktigt"...mycket uppskattat både av dem och många andra som såg dem!



Turtlesmaskerna användes flitigt här hemma, även under senare delen av 90-talet, då av våra "sladd-tvillingar" som fick överta och "ärva" den spännande kistan med diverse olika utklädningskläder!

Att sy egna utklädningskläder till barnen är jättekul och blir oftast mycket finare än de som säljs färdiga i leksaksaffärerna, blir åtminstånde betydligt personligare!

Och man har själv så jättekul när man tillverkar kläder och masker för barnens olika lekar och fantasivärldar!

2 kommentarer:

♥ Hannele på Hisingen sa...

minns dessa tider

Lotta sa...

häftigt, men vad som var mer häftigt för min del var....fotöljen som barnen sitter i, jag har precis lämnat mina 2 (exakt lika) till min syster och sen ser jag skåpet...ett sådant hade jag på 80-talet !!!!!