tisdag 4 januari 2011

Tisdagstema : Bäst från... eller min favoritbild från 2010


Jag kan inte välja bara en bild av dem jag har fotat och som jag tycker om från 2010... det får nog bli några stycken olika bilder!
Bilden högst upp på Flora uppe på Konstepedemin tycker jag är ganska rolig!

Likaså den här.....



... som nästan för tankarna till en renässansmålning... i alla fall upplever jag det så!?


Eftersom jag älskar Stig Lindbergs keramik...




... så är jag ganska nöjd med mina Stig Lindberg-ägg som jag målade till påsk, tycker både de och bilden är jättefina!


Och bilden här nedanför, på det snygga trädgårdsklotet i sten är väl också rätt OK?



Andra Tisdagstema-favvo-bilder finns att se HÄR!

6 kommentarer:

"Lillagul" sa...

Ha , Ha den översta bilden på Flora var ju klockren !!!
Inte dåligt att måla så fina påskägg inte !!!

Elisabeth sa...

Äggen gillade jag! Stig har fått en konkurrent!

Pialotta sa...

Det allra svåraste att själv välja ut en endaste bild.. det blir några hos mig oxså:) Din första bild på jycken är bara så himla härlig:) Äggen är oxså delikata.. ha de gott:)

Pysselfarmor sa...

Underbart vackra stiliga Flora! En så härlig bild och den i solljuset är verkligen som en tavla!

Dina ägg är helt makalöst vackra. Jag ska chocka sambon till påsken och säga att jag ska måla ägg och "härma" dig ;-)

Och så alla dina vackra fat!

Lisa sa...

Härliga bilder allihopa men jag fastnade lite för äggen som jag tycker var verkligen läckra.

cosifan sa...

Vilken fin blogg jag hamnade i från Maleviks blogg.
Din Flora är bara så elegant och vacker, vill ha en sådan hund. Är det wippet eller greyhound?
ML