fredag 10 december 2010

"Ler- och Lång-halm" och nya fuskpolon


Nä, jag rev inte upp min mönstervirkade testlapp i förra inlägget... det som egentligen skulle bli "pulsisar" till mig själv... det fick bli en fin, varm hund-halskrage till Flora istället!
( Var faktiskt ena sonens ide´... han tyckte det var dumt att inte använda något som man har suttit och jobbat med... och han har väl kanske lite rätt i det...!?)
Stickade en liten iläggsdel i svart resårstickning och sydde ihop till ett rör så kragen lätt går att trä över huvudet.




Och en remsa rött läder invirkad som avslutsdekoration.
Varmt och skönt för smal hundhals i vinterkylan!
Hon har en annan löskrage också, en i ribbstickat raggsocksgarn med grön rand, den har hon haft mycket... den nya får väl bli till finare promenader och den gamla till vardags!
Att vara fotomodell tidigt på morgonen var väl ingen hit, precis...



Flora är nämligen en mycket morgontrött liten varelse... precis som Findus och deras "människo-syskon"!
Men är man nu ändå vaken...


...så kan man ju passa på att speja ut genom fönstret en stund, tycker bästisarna "Ler- och Lång-halm"!

4 kommentarer:

Ninnis familjeliv sa...

Hejsan vilken mysig blogg med så mycket fint du gör! Jätte gullig hund har du! Ha en trevlig helg! kram Nina

Black Iris sa...

Ja, jag tänker då inte smyga runt här hos dig utan att lämna ett tass-avtryck. Varför har jag inte hittat hit förut. Nu var det Pyssel-farmor som tipsade så jag kom hit. Vad mycket roligt du håller på med har jag i alla fall konstaterat. Jag har huvudet fullt av ideer om olika pyssel men det är alltid lika roligt att se vad andra gör och kanske ibland härma lite. Tummelisa besöker även jag ibland förresten.

Kram på dig
Maidi

Pysselfarmor sa...

Men å ett så fint hundhalsband! Och vilka kompisar som sitter där och glor ut ;-)

ha det gott och jag ser att någon lämnat "tassavtryck" här som kommit från min blogg...vad kul!

Anonym sa...

Oh, vilka fina bilder på Flora och Findus. Det känns i hjärterötterna att se dem......
Hundkragen blev jättefin. Visst är det roligt att hitta nya lösningarna för saker och ting, antingen man gjort dem själv eller kommit över dem på annat sätt.
Hälsningar
Lena