söndag 5 december 2010

Min lilla virkade Julbock


Idag har jag virkat en liten julbock av lite restgarn.

Lite småpysslig och pluttrigt men jag blev ändå ganska nöjd... bocken blev kanske lite i tjockaste laget om nosen... men det gör inget, min bock ser ut på det här sättet och det kan ju ingen göra något åt, eller hur!?

Alla ser vi ut på vårt sätt... så är det bara och man får vara nöjd ändå... så även julebockar!

Har skrivit ner min egenhändigt gjorda mönsterbeskrivning och lagt ut det HÄR, i min mönsterblogg, ifall någon vill virka sig en egen liten julbock!

6 kommentarer:

Muffin sa...

Veldig fin julebukk! Ha en fortsatt trivelig advent.

sunpan sa...

Underbar julbock!!!

Filifjonkan 1 sa...

Hej GerdaThyra Inne lite snabbt hoppas den inte går strömmen nu. Den är ju jättesöt din julebock så duktig du är igen med allt som du kan få till.Brednosad eller inte ja det är ju ditt val Och jag tyckte han var så söt så.

Lisbet sa...

Fin bock! Den ser ut att må bra :)
Jag vill gärna ha ett mönster.
Ha en fin dag!

Pysselfarmor sa...

Men så söt han är...får se om jag hinner med denna också! ;-)

Oj vad glad jag blev när jag hittade beskrivningen på kungakronor i luffarslöjd!! Suveränt att du delar med dig av det.

Får jag tips om det och låna en bild från dig?

Tack också för söta kommentaren hos mig om muddarna.
Ha det gott.

♥ Hannele på Hisingen sa...

Jättesöt.