lördag 13 november 2010

"When pigs are flying"


Det engelska ordspråket känns ganska rätt just nu...!

Jag blir väl förmodligen inte klar med julmarknadsgrejerna innan grisarna flyger omkring på allvar runt omkring oss!

Fick i allafall "förhandlat mig" till några extra dagar innan inlämningen, så senast onsdag gäller det nu!

Det ska jag väl ändå klara, trots den envisa otäcka förkylningen som hänger sig fast i kroppen och framför allt i min onda hals!

Den lilla grisen har jag en gång sytt från mönster i boken...



... Tildas Julehus.

Grisen är jättegullig och ingår i min lilla "spontan-samling" med flygande grisar!

Är det inte så att, om man har tre av något, så är det en samling?

Jag har 3 flygande grisar i mina ägor!

Den här ovanför och ...



... den tuffa batteridrivna som min man köpte i London...




... och den lilla fina i gjutjärn som jag själv inköpte en gång i Alingsås!

Jag har alltså en flygande gris-samling, utan att jag själv egentligen har vetat om det!

Men NU vet jag... och får väl hålla ögonen öppna efter fler... eller också räcker det med de tre grisarna jag har!

4 kommentarer:

Nina Lindh sa...

Snart kräks jag på alla mina julmarknadsgrejor. Men... men... inte klaga. Det är ju roligt också, bara inte så kul att göra många av samma.

Gerda-Thyra sa...

Nina! Jag vet så väl hur det känns!
Kul, men samtidigt lite jobbigt... speciellt när man inte vet hur mycket som går åt!
I mitt fall så ska ju grejerna räcka i totalt 30 dagar, men det som tar slut, det tar slut och man kan ju alltid fylla på med grejer om man skulle vilja!
Fast jag ser det mer som en utställning... och gör sådant som "ser bra ut tillsammans" och som liksom representerar mig och som jag känner att jag kan "stå för"!
Att man helt enkelt är med på ett litet hörn och är lite synlig!
Felet med mig är att jag alltid är ute i sista sekunden... och då blir det "blåslampa i häcken-syndromet" och jag liksom kör slut på mig själv pga min egen dumhet!

Filifjonkan 1 sa...

hej Gerdathyra Så bra du fått några dagar till på dig Då hinner du Tråkigt med din förkylning men hostan är envis har nyss blivit av med min efter min förkylning med.
Din änglagris är s söt ..och ja tre är en samling säger de så du kan vara lugn därvidlag, Det var inga dåliga grisar du fått tag i heller skattar

♥ Hannele sa...

hihi :)