onsdag 6 oktober 2010

NY BOK : TVÅÄNDSSTICKAT


Nu ska jag äntligen sätta mig ner i lugn och ro och på allvar försöka lära mig tvåändsstickning!
Den nya utgåvan av boken Tvåändsstickat är så fin och utförlig, med många bilder, mönster och historia i ämnet!
Nu från början så tar jag och övar med "vilket-ullgarn-som-helst" som jag har liggande i skåp och lådor ... sedan när jag blir lite "varm i kläderna" så ska jag beställa riktigt z-spunnet ullgarn, som det ska vara för bästa resultat!
Beställer det rätta ullgarnet gör man visst bara från två spinnerier i Sverige :
Wålsteds Textilverkstad i Dala-Floda
och
Kampes Ullspinneri i Ullevad !
Åh, vad kul det här ska bli!

4 kommentarer:

mary-ann sa...

skulle oxå vilja lära meg att sticka så...men tror jag skal lära meg att spinna på rock först...är ju så mycke man vill men tiden räcker liksom inte till...

Filifjonkan 1 sa...

Hej GerdaThyra.Du är inte dålig så ger du dig i kast med detta med allt kan du har ju sett det du stickat så där och det var väl fint. Jag fattar bara inte hur du kan få till det så bra. ag tänkte på det Findus har han sett din fina stickade mus,,skratt det kan bi hastigt rajtan tajtan där mer skratt jag skulle kunna föreställa mig hur kul han skulle ha det,,,fniss

Filifjonkan 1 sa...

Hej GerdaThyra, jag var in till Frk Elsas du vet och det skall bli en ny julkalender i år med tack och lov för det för det var den roligast kalendern jag sett för julen,så du vet men det kanske du gör ändå men vill inte du skall missa det..Jag har laddat för det alla fall..skratt Hördu du får ju ha det så trevlig denna hösthelg klapp till Flora och Findus

Hanneles paradis på Hisingen sa...

låter avancerat