tisdag 14 september 2010

Tisdagstema : VILA


Veckans Tisdagstema passar mig precis: VILA!
Att läsa böcker är för mig den allra bästa VILAN!
Läser, och därmed VILAR, är något jag alltid gör och alltid har gjort, innan jag ska sova... några kapitel i en bok och jag rensar huvudet från allt som har varit under dagen, kommer in i ett "annat liv" och får den avkoppling som behövs för att kunna sova riktigt gott.
Och så är ju bokvärlden så spännande... tänk så många människor, livsöden och tidsepoker man lär känna, både verkliga och uppdiktade... åh, vad jag längtar tills jag får gå och lägga mig igen och läsa, läsa, läsa...!

8 kommentarer:

"Lillagul" sa...

Jag är en riktig "periodare" när det gäller bokläsning.
Läser inget , läser inget , läser massvis , läser massvis :)
Kul tolkning på temat -vila !
Tackar för kommentaren på "mina" vilsamma herrar !

Karoleen sa...

Att läsa böcker är mitt absolut bästa sätt att vila. Speciellt när man pluggar - jag kunde läsa hela dagen och ändå läsa en hel vilobok efteråt utan att det var några problem - det är liksom så olika =)

Filifjonkan 1 sa...

Hej GerdaThyra. Ja läsa böcker eller lyssna på böcker är härligt avkopplande för man kan ju inte tänka på annat än boken. Ser att du har Sågverksungen den har jag tänkt lyssna på om den finns i ljudbok men hinner inte just nu, Det är så mycket annat som tiden skall räcka till med..

Carina sa...

Vila är behagligt och nödvändigt!
Att koppla av med böcker tycker jag mycket om...
Ha en underbar tisdag.
Kramen.

Ingalill sa...

Härlig tolkning :)

Gerda-Thyra sa...

Filifjonkan!
Sågverksungen är en helt underbar bok... läs den eller rättare sagt lyssna på den... jag har förstått att du hellre lyssna på böcker!
Den är mycket fint och ömsint skriven ur en snart 11-årig arbetande flickas synvinkel i sågverksarbetarnas strejktid i norrland runt Sundsvallstrakten.
En mycket bra bok!

Anonym sa...

ptxmndmgsjqiymgcetdr, justin bieber baby, fpauwgg.

Pysselfarmor sa...

Absolut håller med dig när man läser så försvinner andra tankar..man vilar..suverän tolkning!