onsdag 1 september 2010

Saknade Keramik-Troll...


Jag har "tappat bort" mitt TROLLFAT som jag en gång för läääääänge sedan gjorde i lergods!
Jag gjorde det med tanke på att mina barn, som då var små, skulle tycka att det var lite extra kul att ha ett speciellt kakfat för våra små fikastunder!
Men nu är det alltså borta...


...har letat både här hemma och överallt i stugan, även uppe på loftet...


...men borta är fatet, hur mycket jag än letar!


Funderar nästan på att göra ett nytt, bara för skojs skull och för att det var så himla kul att forma de små trollen och dekorera de olika sakerna med!


Gjorde på den tiden, också en liten kruka med små trollansikten på... och den krukan är också borta ... undrar just var de har tagit vägen... jag kanske har slängt alltihopa utan att jag kommer ihåg det!?
Tyckte kanske att det var lite groteskt med huvuden på fat... ja, inte vet jag!

3 kommentarer:

Filifjonkan 1 sa...

Näe men du menar inte att de r borta..snyfta de är ju så vansinnigt söta Tänker på din utställning du hade omkring jultid de har inte kommit med där tror du? Åh a du får göra nya de är härliga.Du har dem inte i stugan er? Kanske du tänkt det skulle passa bra om sommaren att fika med hoppas det alla fall

Ewa`s Galleri sa...

Jättefint fat
Hoppas du hittar det
ibland blir man trött på saker och slänger dem lite för fort,för att ångra sig efter ett tag men då är det försent
Jag tycker du ska göra ett nytt fat
Ha en fortsatt skön dag

Marlene sa...

Tiden ja, det var väl därför jag startade denna nya blogg. För en bok eller två hinner man ju med då och då. Och när du avslutat en kanske du kan skriva några rader om den inne i min nya blogg.
Jäsiken föresten vad svårt det var att få ränderna att passa ihop med texten... till slut fick jag till det någorlunda. Ingen speciellt tjusig blogg... men den skulle vara enkel för att det inte ska bli mödosamt att blogga. Så välkommen som skribent du. Så kan vi diskutera böcker om inte annat ;) mellan lera, tyg, garn och kanske t.o.m cement ;)