tisdag 18 maj 2010

Tisdagstema : KANTIG







Min hund Flora är ganska KANTIG... inte alls någon mjuk och lurvig och vid första anblicken gosig vovve... nä... hon är senig, vältränad, långmusklad, snabb, graciös, vacker och lite KANTIG i sin utformning, så som alla vinthundar är och som jag är så otroligt förtjust i!









Jag kan komma på mig själv med att bara sitta och studera hennes anatomi när hon är i rörelse... så smäcker, stark och med varje muskel under total kontroll, som en distanslöpare... det är riktigt häftigt!



Fler KANTIGA bilder på Tisdagstemat kan du se HÄR !

9 kommentarer:

kullefotoblogg sa...

Åhh är det en italienare?
Världens finaste hund..
Ha en fin dag.
Helena

Annelie sa...

En ovanligt stilig vovve må jag säga!

Sirpa sa...

Och så ligger hon ju i en kantig skugga... fin bild!

Anonym sa...

Nej en (italiensk vinthund?) kanske inte skrämmer så många, men sötnosen är ju för gosig i alla fall;-)

Monica o Jacob sa...

Är inte alls anonym, det gick lite för fort;-)

Gerda-Thyra sa...

Japp... visst är hon en Italienare av snyggaste sort!

Carina sa...

Underbar tolkning av kantig!
Ha en bra tisdag.
Kramen.

"Infing" sa...

Vilken läcker bild! Klart man skall ligga där i solskärvan!

Pialotta sa...

Trevlig hund och vilken stor fyrkant det blev i första fotot:)