söndag 16 maj 2010

Min nåldyna har kommit fram till Vigdis i Norge nu!





uN har min Nåldyne-bytes-kompis Vigdis i Norge, äntligen fått mitt paket med min hopknåpade nåldyna och några medföljande småsaker, så nu kan jag lägga ut den här på bloggen.
Jag sydde en nåldyna, inspirerad av mina gamla dalahästar, som står på rad på ena hyllan ovanför datorbordet.








Tyckte att något typiskt svenskt skulle vara kul, när den skulle till ett annat land... fniss... visserligen bara till vårt grannland, men ändå...!



Nåldynan är handmålad och fylld med risgryn, för att få lite praktisk tyngd i sig när man stoppar i nålarna och så ligger den still på plats och inte ploppar runt, liksom...









Stoppade också ner lite smågrejer som en gammal lintråd, material till ett vänskapsband, knappnålar , The och ecalyptus-geletoppar, eftersom Vigdis inte är så förtjust i choklad, som det egentligen var sagt att det skulle vara.



Det är kul att byta grejer så här med varandra, riktigt spännande... "känns lite som julafton"... kul och förväntansfullt att vänta på paket... spännande att öppna det fina paketet när det kommer... roligt att fundera ut något, till någon man faktiskt inte känner, men hoppas ska bli nöjd!



Jag ska nog vara med på fler sådana här byten... har liksom fått "blodad tand"!



Allt det fina jag fick från Vigdis kan du se i detta INLÄGGET!



Vigdis har tyvärr ingen egen blogg, så jag kan inte länka till henne... det borde hon skaffa sig ... tror att jag skulle gilla den bloggen, hon gör nämligen så himla fina saker!





1 kommentar:

Poppylinda sa...

Underbart fin, har du målat mönstret själv på hästen? Ska verkligen hålla ögonen öppna för liknande bytes projekt! Hoppas rummet blir fint med tavelfärgen ;)