tisdag 27 april 2010

Tisdagstema : STRESS




Den här veckans Tisdagstema är STRESS


STRESS är verkligen något jag känner av just nu... försöker få ordning på mig själv, ungarna, hemmet, stugan, trädgården, balkongen, katten, hunden, (maken), tvättberget, cykeln, VVS-hantverkare, snickare och Gud vet allt... planering, ... möten...telefonsamtal... puzzlar med tider...



Jobbar med Slöjd och Konsthantverksgruppens presentationsida, visitkort, planeringsförberedelser för 10 Slöjdares sommarutställning, tillverka och skapa egna alster till densamma... sy, veva luffarslöjd, sticka, brodera, måla, skulptera i lera ... allt i en salig röra!




Konstigt nog så har jag inte blivit "riktigt galen"... inte ännu... naggar bara den totala galenskapen lite i kanten än så länge... och trivs trots allt relativt bra!
Önskar mig bara några ynkans fler timmar/dygn...

6 kommentarer:

Sirpa sa...

Visst är våren en ganska stressig tid med allt som ska göras...

Ariella sa...

ja stressen känner vi alla av. Fina bilder.

Ha en fortsatt trevlig tisdag!

Tinkerbell ... sa...

Fina bilder!!!
Det finns olika sorters stress har jag läst nånstans ...
Kan det vara så???

Annelie sa...

Vilka fina saker på dina bilder, är det sånt du gjort själv? Jättefina, och jag förstår din stress om du har så mycket pyssel... men fint blir det!

Pialotta sa...

Lugn och fin med Verums Hälsofiiiiil;)
Men jag förstår du känner att stressen nosar dig i byxbenen.. en del har massor att hitta på, andra nada.. så är det.
Ha de gott.. försök att varva ner en liten, liten smula:)

Carina sa...

Fina stress-bilder! Högt tempo är det så här i vardagslivet...
Kramen.