onsdag 3 mars 2010

Upp till Konstepidemin...





... ställer jag och Flora vår färd minst en gång/dag, det är så mysigt och lugnt där... och så är det jättenära där vi bor, vi ser delar av Konstepidemin från vissa av våra fönster och balkongen.


Där, i det gamla epidemi-sjukhusets många byggnader sjuder det av allsköns konstnärlig aktivitet.


Många är konstnärerna, keramikerna och musikerna som har sina arbetsplatser och ateljéer där.


Olika gallerier med utställningar och installationer finns det också att kika in i.


Spännande närmiljö för både vovve, husse och matte och så kan man fika eller äta god lunch i Blå Husets Restaurang... har man hund med sig eller om vädret annars tillåter, så intar man det goda kaffet på, den förhoppningsvis soliga, uteserveringen, som vi gjorde igår!


Det här är alltså ytterligare ett av "Floris" favoritpromenadstråk!

Och en fråga som både jag och hon ställer oss varje gång, är denna:


5 kommentarer:

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Fina bilder, jag minns inte att jag varit där, men bodde sju år vid Seminariegatan..

Susanne - tvåbarnsmorsan sa...

Hej! Jag tänkte bara tala om att jag har lagt till Mr Linky till Ordlös Onsdag, så nu är det mycket kättare att kika in hos andra bidrag. Från och med nästa vecka kommer jag alltid att ha den med. Hoppas att du vill komma tillbaka och vara med oss nu ;)
Varmt välkommen tillbaka!
Hälsningar Susanne - tvåbarnsmorsan som hanterar Ordlös Onsdag

Filifjonkan 1 sa...

Hej GerdaThyra Jag har mina promenad stövlar på nu klappar Flora kom då så går vi,, Men da så läckert kul med keramikdockan på väggen fin är den och broderier med och andra piffiga installationer , S bra för hundfolket att kunna gå dit och ha med sina älsklingar Flora är ju en fin och pimpinett dam . Klart någon frågat efter henne säkert massor med tjusiga hundherrar,,,skrattar.Skall vi fika då nu när vi är här tycker jag...kanske kommer det någon trevlig hundkille så Flora kan få lite sällskap om det är en rasren en förstås,,,Tack för promenden

Monica Hansen sa...

Häftig bild på Flora!

ewa-christine sa...

Så bra att du slår ett slag för detta. Det är trevliga utflykter eller hur, för att inte tala om deras café..........mums!!