måndag 1 mars 2010

"Vin-knullra", kan man väl kalla det!? Fast det låter ju kanske inte riktigt klokt?!



I lördags var jag på Sy- och inspirations-mässan.


Tyvärr ganska uttjatat med samma grejer som alltid på sådana här ställen... fina tyglappar för lapptäckstekniksömnad, lite garner osv.


Men en sak som jag blev "lite småkär" i, var en sydd behållare för själva vinpåsen i bag-in-box-lådan.

Man tar ut plastpåsen med vin i, ur den hemska, stora otympliga pappkartongen och klämmer sedan in vinpåsen i en sydd liten "påse" av ulltyg.


Ull håller både kyla och värme, så vitt vin håller sig svalt och gott i flera timmar.


Det blir som ett litet gosigt djur, tycker jag.


Jag köpte ingen där på mässan, utan var så där jättefräck och gick hem och sydde en liknande själv av ulltyg som jag hade kvar efter att jag hade sytt Floras "ullkappa"... jag knåpade även dit några svarta små pärlor baktill, bara för skoj skull...


Den är så söt så man t.o.m kan ha den liggande på bordet... anser jag, som annars avskyr både vinflaskor, drickaflaskor och framför allt vinkartonger på bordet!





Och så tar den minimal plats i kylskåpet i stället för den stora bag-in-box-kartongen!


Blir förmodligen jättebra i pick-nick-korgen lite längre fram i vår/sommar!


Man kan nog utveckla utseendet på den litegrand... vi får väl se...!?

Och så kanske den inte ska vara vit... blir väl snabbt skitig, kan jag tänka mig.

Blev lite lätt hånad av ena sonen... han tyckte att det såg ut som en medeltida vattenpung...


... men, är det inte lite "höna" på något sätt, över den...speciellt nu när jag har sytt på några fler svarta pärlor?


4 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Cool!

Gerd Karlsson, Blomstallet sa...

Otroligt rolig, har aldrig sett något liknande.

Nina sa...

Höna! Bra idé!

Filifjonkan 1 sa...

Hej GerdaThyra Men så fin den var din vinpåse verkligen en bra idé det där den klarar ju stötar med bättre då och tänk så roligt att ge bort en flaska i en så fin påse,