torsdag 25 februari 2010

TITTA, VILKET ROLIGT SOCK-SKAFT...









... JAG HAR HITTAT MÖNSTRET TILL!


Det påminner ganska mycket om de där sockarna man köpte under sent 80- eller tidigt 90-tal och som man hade till tights, men även till kjol, kommer ni ihåg?


Ni vet, de som liksom var för stora och "oversize" i skaften...!


Det här sockskaftet är jättekul att sticka, jag har bestämt mig för att sticka dessa sockar med 6 veck, sedan stickar jag foten i vanlig slätstickning.


Tror faktiskt att de kommer att bli ett par riktiga FAVORITSOCKAR!


Vill ni också sticka sådana här sockar så finns mönstret HÄR!


4 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Ljuva 80-tal!

StrandviksVillan sa...

Så kul att du också gillar dom här sockorna! Jag älskar mina! Känns lite märkligt att "mitt" mönster (fast jag inte stickat dom själv) sprider sig som ringar på vattnet i bloggvärlden, hihi!

Vilken trevlig och kreativ blogg du har!!

Kram, Ann-Christine

Tussegumman sa...

Vilken nostagi med sådana benvärmare. Det hade alla och kul att de kommer tillbaka. Härlig med sådana strumpor i stövlar. Önskar dig allt gott/Kram Tussegumman

Tussegumman sa...

Önskar dig en underbar och härlig helg! Ta hand om dig min vän/kramar Tussegumman