tisdag 2 februari 2010

Tisdagstema : LIGGANDE






Tisdagstemat är LIGGANDE den här veckan.


Eftersom jag har jätteont i ryggen idag och känner mig allmänt småkrasslig, så borde JAG vara den som är LIGGANDE... men än så länge är jag i alla fall i upprätt läge...


LIGGANDE, är däremot mina båda tvillingsöner och kurerar sina snuvor med medföljande huvudvärk...


LIGGANDE är också hund och katt, mysande i sänghalmen hos var sin "lillhusse"...


Som LIGGANDE temabild har jag valt en bild på avklippta rosor som är LIGGANDE i ett stort glasfat.
Jag brukar klippa av rosorna och lägga dem i en skål med vatten, när de börjar "nicka" så kan man njuta länge av de vackra blommorna sedan!

Det är en gammal bild som jag hade LIGGANDE i mitt bildarkiv.


4 kommentarer:

Maria sa...

Jättefin bild på rosorna!
Var rädd om din rygg. Vet hur det är att ha ont i den, hade ryggskott för en vecka sedan. Och så får dina söner krya på sig!
Ha en bra dag!
/Maria

Pialotta sa...

Många är liggande i förkylningar nu och annat skit.. dina rosor så vackert liggande:-)

Maria sa...

Tråkigt med förkylning och ryggont. Krya på er.
Rosorna var väldigt vackra (:

Marlene... du vet hon inte så långt bort sa...

Men snälla vännen.... det var ett himmla liggande hos dej, ska du LIGGA ned när vi går på stickcafé hihi