tisdag 9 februari 2010

TisdagsTema : HUSDJUR





Det här är bilder på mina HUSDJUR när de busar runt och brottas med varandra!
Bilderna är från i höstas när Flora var liten valp... nu har hon vuxit om Findus med besked... men busar på samma sätt, rusar omkring, brottas, välter runt på varandra och slår kullerbyttor gör de fortfarande!
Det ser alltid värre ut än det är och det kan vara ganska så tröttsamt för oss andra, men Flora och Findus tycker att det här är världens bästa tidsfördriv, speciellt på kvällarna, när resten av familjen kanske ev. skulle vilja koppla av framför t.ex. TV:n!
Aldrig att Findus någonsin skulle använda klorna mot Flora eller på annat sätt skada henne...
...Flora kan däremot i sin lekfulla och fortfarande barnsliga iver, ibland ta tag i Findus gosiga magrufs lite väl hårt, enlig matte och husse...
...men då avbryts leken abrupt av skarpa tillsägelser och de lommar iväg åt var sitt håll...
...bara för att två sekunder senare busa vidare igen!

Fler HUSDJUR finns att se HÄR på TisdagsTemat!

8 kommentarer:

Maria sa...

Härliga bilder på din hund och katt! Vilken tur att de är sådana vänner, och har kul tillsammans!
Ha en bra dag!

Pialotta sa...

TREVLIGT MED DJUR OCH DU HAR LYCKATS FÅNGA DINA SÅ BRA.. LIVLIG LEK:-)

"Lillagul" sa...

Hejsan !
Här var det full fart på husdjuren ser jag :)

Monica Hansen sa...

Underbara bilder!

Nina sa...

Vilka sötnosar! :)

Marlene gillar både Findus och Flora sa...

Ja det här var väl ett enkelt tema... hihi. Behövde ju egentligen inte gå hit för att veta vad jag skulle finna.

Filifjonkan 1 sa...

Hej¨GerdaThyra men så gulligt med dem. Ja jag kan tro hunden har växt, Busa är något som husdjur tycks vara fästade vid. Kan du förstå va?.. Ja jag är igång om än på sparlåga ännu för det är svårt att sitta har suttit nu 14 min och nu får jag röra på mig för det börjar hugga igen du vet så där skönt godnatt med dig och de fyrfotade,,,

Mona sa...

Härligt när hund och katt är vänner. Dom ser ut att ha jättekul tillsammans.