fredag 26 februari 2010

Praktisk hundbajs-pås-påse




Det sägs ju att det oftast går att lösa problem ...


och jag tror minsann, att jag har löst ETT av vår familjs "stora" problem just nu!


Jag har nämligen sytt en HUND-BAJS-PÅS-PÅSE!


Jag brukar alltid knyta fast...





... en påse eller två, i handtaget på Floras koppel. Funkar bra för mig!


Husse och "småhussarna" gillar inte det... de stoppar en lös påse i fickan bara, vill inte ha en massa "spretande svarta vingar" på koppelögglan.


Vi får väl se om min lilla påspåse faller dem i smaken!?





Det får plats minst 10 hoprullade hundbajspåsar i den, så vi lär ju aldrig stå utan någon fler gång... om vi nu inte glömmer att fylla på pås-påsen!


Jag använde mig av:


En bit oblekt linnetyg ca. 20x24 cm.
(färdig påse ca. 15 hög och 22 cm runt om)


Skrev VOFF på med hjälp av schablonbokstäver och svart textilfärg.


Sy ihop till ett rör och sedan kanaler i var sida.


En hanke på ovansidan.


Trä in resårband uppe och nere.


Och så häng den i koppelögglan...





...KLART!


Jag tycker den blev fin, jag!
Och praktisk!
Hoppas nu bara att alla hussarna tycker det också!




5 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Den blev fin!

Nina sa...

Praktiskt och fint. Själv har jag "vingar" på kopplet :)

Ewa`s Galleri sa...

Vilken bra ide`Jättefin
Men tyvärr har jag ingen hund
Men iden går att anväda till många andra saker

Livskrafter sa...

Så smart och så fin...nu har ju jag itne min underbara Wilma kvar tyvärr men när jag skaffar en ny hund(för det ska jag) då ska jag också ha en sådan
Kram på dig
Emma

Jeanette sa...

Din vovvsing kommer att vara snoffsigast i Götet!

Kram
Jeanette