fredag 5 februari 2010

Liten broderad väska




Jag är lite småkär i min lilla ullväska som jag sydde en gång, kantad med linnetyg och några enkla frihandsbroderier och ett litet applikationshjärta på.
Tror jag ska sy mig en ny, fast i andra färger... använda mig av fina småbitar av olika tyger som ändå bara ligger och skräpar...
Praktisk att samla viktiga småsaker i och lägga i "stora" väskan!

Liten öppen ficka på baksidan och fodrad med oblekt linnetyg.

Väskan stängs med dragkedja.


Lite småpysslig att göra, med en hel del handsömnad, men det tycker jag bara är kul ... kan sitta i lugn och ro utan att behöva trilskas alltför mycket framför symaskinen... tar liksom ingen plats utan kan befinna mig nästan var som helst med mitt arbete.

8 kommentarer:

Sussi sa...

... har en känsla av samisk stil. :)

Gerda-Thyra sa...

Ja, det har du rätt i!
Har faktiskt inte tänkt på det själv, men jag kan se det nu när du uppmärksammar mig på det... man är väl inte uppvuxen i Norrbotten "för intet", heller... fniss...

www.livskrafter.blogspot.com sa...

Jag förstår verkligen om du är småkär i den...för den är underbar
kram
Emma

Marlene som är i behov av ny väska sa...

Åh lika glad blir jag när jag blir påmind om saker som finns i dina gömmer. Har tänkt hela vintern på den där andra väskan vi skulle göra, den där braa du vet...

Gerda-Thyra sa...

Marlene:
Jaaaa, just det! Den ska ju sys också... hade nästan glömt bort... de väskorna var ju jättebra "storväskor" och med den "braiga väskan" behöver man ju ingen liten väska, ju!

Marlene som är väsknostalgisk sa...

Nja.. en sån där liten söt en som neccesär eller aftonväska kan man ju alltid ha bruk för, minns plötsligt spindelväskan, den där lillasvarta ulliga som jag slet ut 2 st av.

Gerd Karlsson, Blomstallet sa...

Roligt att jag råkade hitta din trevliga blogg, med mycket inspiration. Ha en skön helg.

Monica Hansen sa...

Det är kul att prata mat.. Räksallad är bra, det är räkor och majonnäs men känner du dig osäker, fråga i disken om innehållet?