tisdag 19 januari 2010

Tisdags-temat : INSTÄNGD


Jag har inte varit med på Tisdags-temat på jättelänge, så jag tyckte det var dags att ta nya friska tag idag!

Temat är INSTÄNGD...

... och jag har alltid tyckt lite synd om den allra minsta lilla dockan i Babuschka-dockans innersta, hon som är INSTÄNGD av alla de andra större dockorna.

Måste också visa den hemska, handstora, håriga...




... jättespindeln som en av sönerna har hängande på väggen i sitt rum.

Det är ett loppisfynd för en hundring och det är verkligen tur att den är INSTÄNGD bakom glas och ram... eller hur!

3 kommentarer:

Maria sa...

Sådana dockor har jag också, och det är verkligen tur att den ludna spindeln är inständ bakom glas och ram.
Fina bilder!

Pennelina sa...

Det var en härlig tolkning på temat!

Jag har en levande fågelspindel i sovrummet, som min son kom hem med för några år sedan :-) Hon är oxå instängd, men vi tar ut henne då och då!

Kram!

"Lillagul" sa...

Hejsan !
Kul tänkt med Babushkan :)
Tur att den stora spindeln är inglasad ;-)