fredag 22 januari 2010

Floras nya vinter-täcke


Har tillbringat fredagsförmiddagen åt att sy ett nytt täcke till Flora i ulltyg med "rike-dams-krage" i ljus fuskpäls och dekorerat med gammalt ripsband och några remsor i brunt zig-zagat läder.

Har bara lite handsömnad kvar att göra, så det är i princip klart för användning.

Kanske blir det något litet broderi också, vi får se.

Var ju tvungen att prova det på Flora under arbetets gång... men hon var inte så där riktigt intresserad av att posera framför kameran... hon tyckte att hon hade betydligt viktigare saker att göra än att låta matte nypa här och där i täcket och kolla om passformen var OK... bl.a fönstertittande var betydligt roligare...!


Hur som helst så tror jag att det blir bra, har försökt tota ihop mönstet till det här täcket själv, det är nämligen jättesvårt att hitta bra täcken till vinthundar... de är liksom inte riktigt som andra hundar i fasonen ... men jag är rätt nöjd över resultatet, så nu kan jag själv sy de täcken Flora kommer att behöva framöver!

Det blev ett varmt och skönt och mjukt vintertäcke till "Floris-Doris" för fina söndagspromenader i Slottskogen!

7 kommentarer:

Filifjonkan 1 sa...

Hej GerdaThyra men da så fin hon blev och så varmt och gott för henne de fryser ju så fort den sortens hundar Dottern har en med och den darrar ju när den går ut korta stunder skall visa henne så fint du gjort. Ha det så skönt nu alla fall och njut av helgen Kramis

Ebba sa...

Hej på dig. Länge sedan. Jag måste säga att det är ett jättetjusigt täcke du har sytt till Flora.
Min hund behöver inget täcke. Hon är labrador och älskar att dyka i snön. Må så gott...../Ebba Christina

Ewa`s Galleri sa...

Jättefint täcke ,ser varmt o skönt ut också, hon är säkert nöjd
Själv har jag 2 katter de behöver inga täcken, dom vägrar gå ut i kylan

Soili sa...

Jättefint täcke.Lilla Flora är supergullig.Min son har också en italienare.Grassa heter hon.Hon är helgrå i pälsen.Jag brukar vara dagmatte vid behov.Håller med om att det är hart när omöjligt att hitta täcken till den rasen.Har stickat några tröjor,och provat på att sy också men det blev inte så bra.Men skam den som ger sej.Har inte gett upp ännu.

Monica Hansen sa...

Superfint! Den modellen kan du sälja:)

Tussegumman sa...

Men så varmt och skönt för vovsingen! det kan verkligen behövas nu när det varit så kallt! Ha det gott! Ta hand om dig/Kramar Tussegumman

www.syfroken.se sa...

Åh, vilken söt hund! Och vilket fantastiskt täcke!