torsdag 3 december 2009

En hel kasse full med inspiration!



Hade den stora turen att få en hel stor papperskasse fylld med gamla spetsar, band och broderade dukar tillskänkt mig för några dagar sedan...


Gissa om jag jag tyckte det var kul att botanisera i hela härligheten!?

Inspirationen sköt rakt upp i höjden och hamnade på topp!

Det resulterade genast i nya JUL-ÄNGLAR att fylla på med vid gårdagens trevliga arbetsdag på Julutställningen i Stenkällarn!



... den översta lilla sötnosen blev såld i samma veva som jag hängde fram henne i lokalen.
Kul, jag hoppas och tror att hon får det riktigt bra i sitt nya hem, kvinnan som köpte henne tyckte i alla fall att hon var jättesöt och föll pladask!
Ska sy fler Jul-änglar till nästa veckas jobbardag, så det blir till att rafsa runt i papperskassen igen!

9 kommentarer:

Filifjonkan 1 sa...

Hej kära vän. åh sån tur du har en hel kasse med spetsar önskar man kunnat kika samtidigt med dig i den. Så söta änglarna blev Förstår att den blev såld på direkten. Du blir av med allt kan jag tänka mig där på marknaden i källaren den såg så härlig ut. ...du har väl inte sålt Findus fina byxor än där på galgen som du gjort hoppas jag :))Kram på dig och klapp till Findus

MARLENE sa...

Stopp, snälla.... ska änglarna få allt!!! Fast det är klart, så söta som dom är så är dom väl värda det ;)

Hanneles julparadis sa...

Underbart, ska bli kul att se vad du hittar på.

Lillsnörpa sa...

Vilka söta Änglar! Riktigt duktig du är!

mia sa...

Hej!
Du gör så fina saker att jag bli alldeles matt!! vad får du all inspiration ifrån?..det är så mysigt att kika in hos dig och jag blir så glad över att se dina skapelser.
/ Kram Mia/

Marika på Odlingspyssel sa...

Du gör ju så många många supersnygga saker :)

Filifjonkan 1 sa...

Bara trevlig lucia hoppas jag du haft.

Filifjonkan 1 sa...

Hej Vill bara önska dig en skön advent och hoppas på att du med fått lite lagom med julesnö. Kram och klapp till Findus

Hanneles julparadis sa...

God jul.