tisdag 27 oktober 2009

Tisdagstemat : KUSLIG



Veckans Tisdagstema är "KUSLIG"

Jag har alltid tyckt det är KUSLIGT med vissa hus och interiörer, har svårt för det "instängda" och där jag inte har full överblick... tycker heller inte om låsta dörrar... som barn hade jag hellre ytterdörren olåst än låst, om jag var ensam hemma, vilket gjorde mina föräldrar "galna"... men jag kände mig tryggare om jag kunde rusa rakt ut om det var något, än att stå och fippla med ett lås...

Tanken på att "någon eller något" skulle komma IN var mindre skrämmande än att "något" redan skulle vara på plats, IVRIGT VÄNTANDE någonstans i mörkret...

Litegrand av detta har jag fortfarande i mig... "stugrädsla" kallar min mamma det för... men numera låser jag faktiskt min dörr... men jag tycker fortfarande inte om stängda dörrar...

Dagens foton kommer från ett stort hus som jag besökte i somras, vet inte om jag hade vågat vara ensam i det huset en mörk och kulen natt.... ihiiiii...





3 kommentarer:

Emma sa...

Själv är jag en sådan som hellre stänger dörrarna så jag slipper se vad som kan tänkas smyga sig förbi :P

Din första bild tycker jag verkligen är kuslig.

Carina sa...

Kusligt värre! Fatasin tar genast över och jag ser läskiga saker i allting...
Ha en underbar tisdag.
Kramen.

Nina sa...

Vissa hus är läskiga bara...