tisdag 4 augusti 2009

Tisdagstema : UPP OCH NER




Veckans Tisdagstema är UPP OCH NER.
Oj, vad jag har letat... både här hemma och bland alla mina foton!
Var nästan på väg att ge upp... men skam den som ger sig!
Kom plötsligt på, att jag hade köpt det här lilla fatet på en hantverks-marknad för något år sedan!

Det var några tjejer som pysslade ihop olika udda fat och små udda snapsglas till fina serveringsfat för godis eller småkakor.
Observera att det översta lilla snapsglaset är just...
... UPP OCH NER!
Kul ide´, tyckte jag och köpte ett som man kan lägga t.ex goda, röda gele-hallon på, om man nu har några...!
Ett ypperligt återvinningstips, inför höstens fester... eller kanske efter festen, då vissa fat och små glas kanske har blivit färre...!

11 kommentarer:

Madame sa...

Haha, dit fad passer lige til tirsdagstemaet i dag - der er hverken op eller ned ;O)

Kerstin sa...

Kul idé. Vilken fin tolkning du fick till.
Må så gott.

Tinkerbell ... sa...

Passar perfekt till temat, dessutom väldigt vackert föremål!!!
Tack för din kommentar hos mig ...

Sommertid sa...

Snyggt och orginalt !

Carina sa...

Kul idé - superfin tolkning av temat!
Ha en underbar tisdag.
Kramen.

christina sa...

Du kämpade väl för att hitta något som passade och med bravur! Vilket läckert fat!


/christina

Filifjonkan 1 sa...

Ja det där är så kul sött med.Faten har jag i blått till efterrättsskålarna i samma färg du vet!

Ingela sa...

Mycket fint och orginellt fat. Kreativt idé.

Sirpa sa...

Ja, det var verkligen ett annorlunda fat och du är nog ensam om din tolkning på det här temat!

Pialotta sa...

Låt fantasin spela.. din bild fick du till så fantastiskt bra Gerda-Tyra:-)

Hannele sa...

Kul.