tisdag 7 juli 2009

Tisdagstema : SOMMAR




Tisdagstemat är SOMMAR.
Mina senaste inlägg här i bloggen har alla gått i
"DEN BLOMMIGA SOMMARENS TECKEN",
så vad ska jag ta som Tisdagstema nu då?
Jo...!
Den lilla mini-stugan på bilden här ovanför är lite av "människobyns" signum.
Den står nedanför vårt berg och har gjort detta i en hiskelig massa år, vet inte hur många... men själva kolonin är snart 100 år gammal... och jag skulle tro att kolonistugan i miniformat, åtminstånde har halva den tiden på nacken... om inte mer!
Den plockas in och pysslas om, i slutet av oktober varje höst, för att sedan ställas ut på sin plats någongång i Mars/April igen...
...OCH DÅ ÄR DET...
SOMMAR!
Åtskilliga av "människobyns" besökare och framförallt, gästande barn, stannar till vid den, beundrar den och tycker att den är så gullig!
Även mina egna barn har fascinerats av den, förr, när de var yngre...



...NU... när de resterande "icke utflugna avkommorna" har hunnit bli 14, är det inte mycket här som fascinerar...
...MÅSTE VI BO HÄR...?
DET ÄR SÅ DJÄVLA TRÅKIGT!!!!!
KAN VI INTE FLYTTA HEM...!?
Sommar... sommar... sommar...

4 kommentarer:

Anna sa...

Ha ha ja men du ibland är det nyttigt att ha tråkigt..dina blider är verkligen sommar..vet du..om man som jag har sommarhuset på ett avstånd av bara en kvart med cykel...då kan dessa pojkar välja..hemma eller i det gröna sköna..ofta kommer dom om solen lyser :)

Filifjonkan 1 sa...

Hej GerdaThyra. Skrattar åt "storfot" Jamen det är ju typiskt ungdomar i den åldern så låter de om det mesta,, men den lilla stugan är ju jättesöt ju som ett litet dockhus så i ordning som det är med!Hoppas du njuter din trädgård och ditt sommarhus,, samt har lite lagom väder med.

Pialotta sa...

Jo du känner igen det där sedan mina ungar var i den åldern.. härligt litet minihus.. säkert välbesökt:-)
Ha de fint i sommaren..

Monica Hansen sa...

Vilket fint litet minihus! har ni snickrat det själva?