tisdag 14 juli 2009

Tisdagstema : HJÄLPMEDEL




Veckans Tisdagstema är: HJÄLPMEDEL.
Köpte den här roliga tingesten på Loppis tidigare i somras.
Det är en SPINDELFÅNGARE!



Om en spindel springer på golvet, så öppnar man först borsten och sluter sedan till den över spindelkroppen... så kan man därefter lugnt och fint lyfta ut den lilla otäckingen, utan att skada den lilla varelsen!
Spindeln springer förvånat iväg på nya äventyr, med livet i behåll!
En riktigt kul grej, tycker jag, som är lite spindelrädd!

18 kommentarer:

Lasseivomma sa...

Fiffigt för spindelrädda, och för spindlarna så klart..

Anna of Dallas sa...

Det där var ju en jättelustig grej. En södan har jag aldrig sett. Kul med ett sådant ovanligt hjälpmedel.

camillasfoto sa...

Vilken underlig sak.

Kadermo sa...

Det var minsann en riktigt udda pryl, hade inte ens i min vildaste fantasi kunnat gissa vad det var. Kul.

Anna sa...

Hahahaha! Vilket utomordentligt HJÄLPMEDEL!!! Speciellt för dem som är rädd för spindlar.

Nu fick jag se en till sak i dag, som jag inte hade en aning om att det fanns!

// Kram Anna

Monica Hansen sa...

Fantastiskt!

Sussa sa...

Perfekt!

Tänk om alla spindelrädda hade tillgång till en sådan!

marie sa...

vilken praktisk pryl, en sån skulle jag ha, gillar inte småkryp....

Hannele sa...

Hahha, jag använder handduk.

Filifjonkan 1 sa...

Hahaha GerdaThyra uj uj här åker de på en dagsedel så det skallrar i väggarna jag lovar.. handflatestora gråa saker med sågtandade ben Ryser kl 04 om natten brukar jag möta dem i mitt vardagsrum lite då o då.Är de så dumma så de går in till mig får de skylla sig själva resonerar jag helt kallt.Men är man spindelvän så är säkert den där bra. Inte ens mina katter vill röra de där spindlarna de vet att de bits något gruvligt,

Marie sa...

Perfekt!!! Fler sådana åt folket! I alla fall de som är spindelrädda!!! ;-) Jag blir först i kön!

Marie

Amanda sa...

Den har jag aldrig sett och jag tror att det krävs en del övning för att fånga spindlar. Bra att ha, för spindlar vill man inte fånga med händrna. /Amanda

Nina sa...

Har aldrig förr sett en sådan...

och funderar vad Filifjonkan har för jättespindlar hos sig.

Ullis sa...

Underbart hjälpmedel. :)

Monkan sa...

Oj, vilken grej. Lysande helt enkelt.

Ingela sa...

Vilken bra uppfinning! vem är inte lite hispig för dessa små varelser som rör sig oberäkneligt ;-)

Whiskey sa...

Huga pajka... Jag tycker det ser ut som att man kommer alldeles för nära de små otäckingarna än då.. Minst fem meters radie är lagom ;)

Filifjonkan 1 sa...

Hej GerdaThyra är du i din söta stuga? Inte sett dig på ett tag nu! Hoppas allt är väl men gissar att du pillar ihop något nytt spännande alster så jag bidar min tid,,,kram till dig och Findus.